01 September 2009

Criminal Justice. العدالة الجنائية

If a thief steals a thousand dollars from you, and they put him in prison, what do you get? If the thief has a wife and children, what is their crime? Why should they be deprived of their father?
The Quran solves this problem, as well as the problems associated with the criminal justice systems prevalent in today's world.

Equivalence is the Law [2:178-179]

According to the Quranic criminal justice, the thief who is convicted of stealing a thousand dollars from you must work for you until you are fully paid for the thousand dollars you lost, plus any other damage and inconvenience the theft may have caused you. At the same time, the thief's innocent wife and children are not deprived of their man, and the expensive prison system is eliminated. Imprisonment is a cruel and inhumane punishment that has proven useless to all concerned.
Contrary to common belief, the thief's hand shall not be cut off. Thank God for His mercy and His mathematical miracle in the Quran, we know now that the thief's hand is to be marked. Marking the hand of the thief is stated in 5:38. The sura and verse numbers add up to 5+38 = 43. The other place in the Quran where "the hand is cut" is found in 12:31. This is where we see the women who admired Joseph so much, they "cut" their hands. Obviously, they did not sever their hands; no one can do that. The sura and verse numbers add up to 12+31=43, the same total as in 5:38. This gives mathematical confirmation that the Quranic law calls for marking the hand of the thief, not severing it. Additional mathematical confirmation is provided: 19 verses after 12:31, we see the "cutting of the hand" again. Punishment in Islam (Submission) is based on equivalence and social pressure (2:178, 5:38, 24:2).
The blasphemy called "Hadith & Sunna" has instituted stoning to death as the punishment for married adulterers. This is not God's law. As stated in 24:2, the punishment for adultery is whipping in public; a hundred symbolic lashes. As pointed out above, the basic punishment is social pressure and scandalizing the criminal. Whipping in public achieves this goal.
In dealing with murder, the Quran definitely discourages capital punishment (2:179). "The free for the free, the slave for the slave, and the female for the female" (2:178). Due to human meanness and injustice, many people cannot even imagine what this Quranic law says. They refuse to accept the clear injunctions that strict equivalence must be observed - if a woman kills a man, or a man kills a woman, or a slave kills a free person, or a free person kills a slave, capital punishment cannot be applied. The Quran prefers that the murderer compensate the victim's family. Killing the murderer does not bring the victim back, nor does the family of the victim benefit from executing the murderer. The compensation, however, must be sufficient to be a deterrent for others. In Islam (Submission), the victim and/or the victim's family are the judges for all crimes; they decide what the punishment shall be under the supervision of a person who knows the Quran.


إذا لص يسرق منك الف دولار ، ويضعونه في السجن ، ماذا يحصل؟ إذا كان اللص لديه زوجة وأطفال ، ما هي جريمتهم؟ لماذا ينبغي أن يحرمه ذلك من والدهما؟
القرآن يحل هذه المشكلة ، فضلا عن المشاكل المرتبطة نظم العدالة الجنائية السائدة في عالم اليوم.

التكافؤ هو قانون [2:178-179]

وفقا لالقرآنية العدالة الجنائية ، واللص الذي ادين بسرقة آلاف الدولارات من يجب عمل لك حتى تكون مدفوعة بالكامل من ألف دولار لكنت فقدت ، بالإضافة إلى أي أضرار أخرى والإزعاج والسرقة قد تسبب لك. في الوقت نفسه ، اللص والزوجة والأطفال الأبرياء ليسوا محرومين من الرجل ، والثمن هو القضاء على نظام السجون. السجن هو العقوبة القاسية واللاإنسانية التي ثبت عدم جدواها لجميع الأطراف المعنية.
على عكس المعتقدات الشائعة ، يجب أن يد السارق لا تقطع. نشكر الله لرحمته وصاحب المعجزة الحسابية في القرآن ، ونحن نعلم الآن أن يد السارق هو أن تكون واضحة. بمناسبة يد السارق هو منصوص عليه في 5:38. السورة ورقم الآية تضيف ما يصل الى 5 +38 = 43. في مكان آخر في القرآن حيث "هو قطع اليد" وجدت في 12:31. هذا هو المكان الذي نرى النساء الذين أعجبوا بها جوزيف الكثير ، وأنها "قطع" أيديهم. من الواضح ، أنها لم تقطع أيديهم ، ولا أحد يمكن أن نفعل ذلك. السورة ورقم الآية تضيف ما يصل الى 12 +31 = 43 ، وهو الرقم ذاته الذي في 5:38. وهذا يعطي تأكيدا الرياضية أن القانون القرآني يدعو لوضع علامات على يد السارق ، وليس قطع عليه. هو تأكيد إضافي الرياضية المقدمة : 19 وبعد آيات 12:31 ، فإننا نرى في "قطع اليد" مرة أخرى. العقوبة في الإسلام (تقديم) على أساس التكافؤ والضغط الاجتماعي (2:178 ، 5:38 ، 24:2).
التجديف يسمى "الحديث والسنة" قد اتخذت عقوبة الرجم حتى الموت عقوبة الزناة المتزوجين. هذه ليست شريعة الله. كما هو مذكور في 24:2 ، عقوبة الزنا هو الجلد في الاماكن العامة ؛ مائة جلدة رمزية. كما أشير أعلاه ، فإن العقوبة الاساسية هي الضغوط الاجتماعية والجنائية ومخزية. جلد علني تحقيق هذا الهدف.
في التعامل مع جرائم القتل والقرآن لا يشجع بالتأكيد عقوبة الإعدام (2:179). "والحرة للحرية ، والرقيق لالرقيق ، والأنثى للأنثى" (2:178). نظرا لخسة الإنسان والظلم ، ويمكن للكثير من الناس حتى لا يتخيل ما يقول هذا القانون القرآني. انهم يرفضون قبول أوامر صارمة من الواضح أن التكافؤ يجب مراعاتها -- إذا كانت امرأة تقتل رجلا ، أو يقتل رجل امرأة ، أو عبدا يقتل شخصا حرا ، أو أي شخص يقتل الحر عبدا ، يمكن أن عقوبة الإعدام لا يمكن تطبيقها. القرآن يفضل أن القاتل تعويض عائلة الضحية. قتل القاتل لا تجلب الضحية مرة أخرى ، ولا عائلة تستفيد الضحية من بإعدام القاتل. والتعويض ، ولكن ، يجب أن تكون كافية لتكون رادعا للآخرين. في الإسلام (تقديم) ، والضحية و / أو أسرة الضحية هم القضاة بالنسبة لجميع الجرائم ؛ وهم يقررون ما تكون العقوبة تحت إشراف شخص يعرف القرآن.

No comments:

Post a Comment