03 April 2011

KLEDINGVOORSCHRIFTEN VOOR VROUWEN IN ISLAM (ONDERWERPING)

SAMENVATTING:
De Koran is erg duidelijk over kledingvoorschriften voor gelovigen. Vernieuwingen en verzinsels  hebben de Hijab (hoofddoek) geïntroduceerd in de Islam (Onderwerping). De Hijab is een traditie van hoofdbedekking die z'n oorsprong vindt in oude beschavingen en die niet ondersteund of bepleit wordt door de Koran.
 
INTRODUCTIE:
God, de Barmhartige, de Genadevolle, volhardt erin dat Zijn religie makkelijk, praktisch en prettig is voor de ware gelovigen. God heeft ons ook geleerd dat diegenen die Hem en Zijn boeken verwerpen het leven moeilijk maken voor zichzelf en hun geliefden die in hun voetsporen treden.
Hij herinnert ons er in de Koran aan dat Hij het ons geen lasten heeft opgelegd in het volgen van onze religie. (zie:22:78)
 
"Strijdt voor de zaak van God zoals u ervoor behoort te strijden, Hij heeft u verkozen en heeft u geen lasten opgelegd in uw religie, de religie van uw voorvader Abraham. ......................."   22:78
 
God heeft ook verscheidene regels opgesteld in Zijn boek, de Koran, voor de WARE gelovigen. Het breken of afwijzen van deze regels leidt tot verlies, misleiding en eeuwige lijden. Om een onderwerp als KLEDINGVOORSCHRIFT voor Moslimaen te begrijpen moeten we eerst even de regels nalopen die opgesteld zijn door onze Schepper, de Almachtige God, aan wie we verantwoording af te leggen hebben over onze daden. Iedere regel is belangrijk en iedere regel heeft zijn bedoeling.


(1)  De Koran is een kompleet boek, zie 6:19,38,114,115, 12:111 en 50:45.
Bedenk dat wanneer God zegt dat Z'n boek kompleet is, dat betekent dat het 100% kompleet is.
".........We hebben niks uit dit boek weggelaten."     6:38
"Het woord van uw Heer is kompleet in waarheid en rechtvaardigheid. Niets zal Zijn woorden ongedaan kunnen maken. Hij is de Alhorende, de Alwetende."   6:115 

(2)  De Koran is perfect; geen fouten, geen valsheden en geen onzin.
"Geen valsheid kan het (Koran) beroeren, in het verleden of de toekomst; een openbaring van de Alwijze, de Geprezene." 41:42
"....Al het gezag behoort God toe. Hij heeft ons geboden naast Hem niets anders te aanbidden. Dit is de JUISTE RELIGIE, maar de meesten zien het niet."  12:40 (see also 30:30, 30:43 and 98:5).
 
(3)  De Koran is volledig gedetailleerd, en wanneer God zegt dat z'n boek volledig gedetailleerd is, dan betekent het ook VOLLEDIG gedetailleerd. God doet geen half werk.
"Zal ik anderen dan God als rechter aanvaarden, terwijl Hij het is, die dit boek volledig gedetailleerd aan ons heeft verklaard? Zij die het boek ontvangen hebben, zagen dat het de waarheid van hun Heer was. U zult geen twijfel hebben."   6:114  (See also, 7:52, 11:1, 41:3, 10:37 and 12:111)
 
(4)   God heeft geen aanvulling op Zijn boek nodig. God leert ons in de Koran dat Hij aan woorden niet tekort komt en als Hij zou willen, dan had Hij ons honderden, duizenden of miljoenen boeken kunnen geven buiten de Koran (zie 18:109). Maar aangezien de Koran kompleet, perfect en volledig gedetailleerd is gaf Hij ons niet meer boeken dan de Koran.
 
(5)   God noemt Zijn boek, de Koran, de BESTE HADITH. Hij roept de ware gelovigen op om geen andere hadith te accepteren als bron van religie. Zie 7:185, 31:6, 39:23, 45:6 en 77:50.
"Hebben zij het koninkrijk der hemelen en aarde, en al de dingen die God geschapen heeft, nooit gadegeslagen? En bedenken ze dat het einde van hun leven wel eens nader kan zijn? In welk woord (HADITH) dan deze (KORAN) geloven ze dan?" 7:185 

(6)   God roept diegenen die echt in Hem geloven op om voorzichtig te zijn dat we niet in de val van afgodenvereerders lopen, door de woorden van 'geleerden' te volgen in plaats van de woorden van God (zie 9:31)
 
(7)   God noemt degenen die verbieden wat Hij nooit verboden heeft, agressors, leugenaars en afgodenvereerders. Verafgoding is de enige onvergefelijke zonde, als men het vol blijft houden tot de dood. Zie, 5:87, 9:37, 7:32, 6:119, 6:140 en 10:59
"O, Gij die gelooft, maak de goede dingen die God voor u wettig heeft gemaakt, niet onwettig, en val niet aan. God heeft de agressors niet lief."  5:87
"Zeg, "Hebt gij overwogen dat God alle voorzieningen heeft nedergezonden, en dat gij een gedeelte hiervan onwettig, en een ander gedeelte wettig heeft verklaard?" Zeg, "Heeft God u hiervoor toestemming verleend? Of verzint gij leugens over God?" 10:59
 
(8)  Mohammed wordt alleen door de Koran vertegenwoordigd. De profeet Mohammed was de laatste profeet en een boodschapper van God (33:40). Hij was niet de boodschapper van God om wie hij was, maar omdat hij de (boodschap van de) Koran moest geven aan deze wereld. De Islam is een religie van God en gaat niet over Mohammed, die gezegend was door God met het verkondigen van de boodschap van de Koran. Hij hield er niet z'n eigen agenda op na. Zijn taak was om aan de wereld te brengen wat hem gegeven was, de Koran. Zie 42:48, 13:40, 5:99-100
Mohammed kon zelf geen dingen onwettig of wettig verklaren. Wanneer hij het wel probeerde waarschuwde God hem openlijk, zie 66:1
"O profeet, waarom verbiedt u wat God wettig heeft gemaakt voor u, alleen om uw vrouwen te behagen? God is Vergevingsgezind, Genadevol."  66:1
Vers 66:1 herinnert ons eraan dat God de ENIGE is die iets kan verbieden of toestaan. NIEMAND kan aan Mohammed een verbod toeschrijven dat God hem niet gegeven heeft in de Koran. Iedereen die dit toch probeert geeft zo toe God's woorden en geboden in de Koran te verwerpen.
 
(9)  De WARE gelovigen WETEN dat wanneer God iets zegt, Hij het meent, en wanneer Hij iets niet zegt, Hij dat ook meent. Alles in de Koran is ons bewust gegeven, en alles wat er niet in staat is er bewust uitgelaten.
God vergeet niets. Zie: 19:64. Wij mogen niks toevoegen aan deze religie wat God er opzettelijk uitgelaten heeft en dat aan Hem of Zijn boodschapper toeschrijven. Zijn boodschapper heeft maar ÉÉN boodschap, de Koran. God heeft ons al eerder duidelijk gemaakt dat het Hem aan woorden niet ontbreekt. 18:109
 
(10)  God heeft er geen behoefte aan dat wij Zijn boodschap gaan verbeteren. Daarentegen hebben wij Hem wel degelijk nodig, voor ieder aspect van ons leven. Diegenen die denken dat ze de Koran  kunnen verbeteren, vragen alleen maar om herkenning van hun afgoden als goden naast de ENIGE ECHTE God.
Met verzonnen hadiths  is geprobeerd aan Islam toe te voegen wat de ongelovigen dachten dat God vergeten was om te vermelden in de Koran. 

(11)   God roept de WARE gelovigen aan om elk stukje informatie dat ze zien, horen of lezen te verifiëren. Zie 17:36.
"U zal niet datgene accepteren waarvan u geen kennis bezit. Ik heb u het gehoor, het zicht en het denkvermogen gegeven. En u bent verantwoordelijk voor het gebruik hiervan." 17:36
Dus VERIFIEER alles zelf.

 
DRIE KLEDINGVOORSCHRIFTEN VOOR VROUWEN IN ISLAM (Onderwerping)


EERSTE REGEL: DE BESTE KLEDING
[7:26]   "O kinderen van Adam, wij hebben u voorzien van kleding, zowel om uw lichamen te bedekken, als om sierlijk te zijn. Maar de beste kleding is gepaste kleding. Dit zijn tekens van God, opdat zij er lering uit mogen trekken." 

Dit is de BASIS van de  KLEDINGVOORSCHRIFTEN in de Koran. Dit is de eerste van de KLEDINGVOORSCHRIFTEN VOOR VROUWEN in Islam (Onderwerping).
 
TWEEDE REGEL: BEDEK DE BOEZEM
De tweede regel kan gevonden worden in vers 24:31. Hier beveelt God de vrouwen om hun boezems te bedekken als ze zich kleden. Maar laten we, voordat we vers 24:31 citeren, eerst een aantal zeer belangrijke woorden bekijken die altijd genoemd worden met betrekking tot dit onderwerp, namelijk "Hijab" en "Khimar"
HET WOORD "HIJAB" in the KORAN
"Hijab" is de term die door veel Moslimaen gebruikt wordt om hun hoofddoek te beschrijven die soms het hele gezicht, behalve de ogen, bedekt, en soms zelfs nog een oog bedekt. het Arabische woord "Hijab" kan vertaald worden in sluier of yashmak. Andere betekenissen van het woord "Hijab" zijn: scherm, hoes, mantel, gordijn, afscheiding, scheiden.
Kunnen we het woord "Hijab" vinden in de Koran??
Het woord "Hijab" komt 7 keer voor in de Koran, 5 keer als "Hijab" en 2 keer als "Hijaban", in de verzen 7:46, 33:53, 38:32, 41:5, 42:51, 17:45 en 19:17.
Geen van deze "Hijab" woorden zijn gebruikt zoals ze (Hijab) tegenwoordig gebruikt wordt door traditionele Moslims om de kledingvoorschriften voor de Moslima aan te duiden.
God weet dat generaties na Mohammed z'n dood de Moslims het woord "Hijab" zouden misbruiken om kledingvoorschriften uit te vinden die Hij nooit goedgekeurd heeft. God heeft het woord "Hijab" bewust eerder dan hen gebruikt, net als Hij het woord "Hadith" eerder dan hen gebruikt heeft.
Hijab in de Koran staat geheel los van het kledingvoorschrift voor Moslima’s.
 
HISTORISCHE ACHTERGROND:
Terwijl veel Moslims beweren dat de "Hijab" een Islamitisch kledingvoorschrift is, negeren ze volkomen dat Hijab als kledingvoorschrift niets te maken heeft met Islam en niets te maken heeft met de Koran.
De "Hijab" of hoofddoek, kan teruggevoerd worden tot de vroegste beschavingen. Men komt hem tegen in vroege en late Romeinse en Griekse kunst. Hiervan getuigen archeologische vondsten, zowel op potscherven, schilderingen als in geschriften. In de Grieks-Romeinse cultuur bedekten zowel mannen als vrouwen hun hoofden in religieus verband. De traditie om sluiers (voor vrouwen) en hoofddoeken (voor mannen) te dragen werd toen overgenomen door de Joden die het opnamen in hun Talmoed (de talmoed is vergelijkbaar met de hadith en sunna, geen van beide zijn de woorden van God) en de Christenen namen het ook over. Een wel gerespecteerde Rabbijn legde dit ooit uit aan een groep Joodse vrouwen: "We vinden geen direct gebod in de Thora dat zegt dat vrouwen hun hoofden moeten bedekken, maar we weten dat dit al duizenden jaren traditie is." Na de dood van de profeet Mohammed namen de schrijvers van de hadith de hoofdbedekking over en moedigde deze aloude traditie aan. De schrijvers van hadith deden hetzelfde als de Joden, zoals ze met zoveel tradities deden, en ze schreven ze toe aan de profeet gezien het feit dat de Koran ze niet beveelt. 
Iedereen die de oude Joodse tradities of religieuze teksten bestudeert, zal zien dat het bedekken van het hoofd voor Joodse mannen en vrouwen aangemoedigd werd door de Rabbijnen en religieuze leiders. Strenge religieuze Joodse vrouwen bedekken meestal nog steeds hun hoofden, met name in de synagogen, op bruiloften en tijdens religieuze feesten.
Sommige Christelijke vrouwen bedekken hun hoofd tijdens veel religieuze gelegenheden terwijl nonnen hun hoofden altijd bedekken. 

Zoals we kunnen verwachten droegen de traditionele Arabieren van alle gezindten, zowel Joden, Christenen als Moslims, vroeger iets om hun hoofden te bedekken, niet vanwege islam, maar vanuit traditie. In Saudi Arabië dragen nog steeds veel mannen een hoofdbedekking, niet vanwege Islam maar vanuit traditie.
Noord Afrika staat bekend om de stam (Tuareg) waar de Moslim mannen "Hijab" dragen in plaats van de vrouwen. Hier zijn de tradities van de Hijab omgedraaid. Als een Hijab dragen het teken is van de vrome en rechtvaardige moslima, dan zou moeder Theresa tot een vooraanstaand moslima gerekend zullen worden.
In het kort, hijab is een traditionele klederdracht die niets te maken heeft met islam of religie. In bepaalde delen van de wereld zijn mannen degenen die de hijab moeten dragen terwijl het elders vrouwen zijn.
Het vermengen van religie met traditie is een vorm van verafgoding, gezien het feit dat diegenen die ze volgen, andere wetten volgen dan God's geschriften en beweren dat het van God komt. Verafgoding is de enigste onvergefelijke zonde als men die tot de dood blijft volharden.
Negeren wat God van je vraagt in Zijn boek, of vernieuwingen volgen die geen basis vinden in de Koran, is een duidelijk teken van het verwerpen van God en Zijn boodschap.
Wanneer traditie God's geboden overschaduwt, neemt de ware religie een tweede plaats in. God accepteert geen tweede plaats. God komt altijd eerst en naast Hem is er geen tweede. 

HET WOORD "KHIMAR" in de KORAN
"Khimar" is een Arabisch woord dat gevonden kan worden in vers 24:31van de Koran. Terwijl de eerste basisregel van de kledingvoorschriften voor Moslima’s gevonden kan worden in 7:26, kan de tweede regel van de KLEDINGVOORSCHRIFTEN VOOR VROUWEN gevonden worden in 24:31. Sommige Moslims citeren vers 31 van Sura 24 als zijnde de Hijab, of hoofddoek bevattend, door te verwijzen naar het woord Khomoorehenna (van Khimar), hierbij vergeten ze dat God het woord Hijab al verscheidene keren gebruikt heeft. Diegenen die door God gezegend zijn kunnen zien dat het woord "Khimar" in dit vers niet staat voor "Hajib" of hoofddoek. Diegenen die dit vers citeren zetten meestal (hoofddoek) of (sluier) achter het woord Khomoorehenna, en meestal tussen haakjes, omdat het hun eigen aanvulling op het vers is, niet die van God. Hier is vers 24:31:
 
"En vertel de gelovige vrouwen om hun blik neder te werpen, en hun passies in bedwang te houden. Ze zullen niets van hun lichaam verhullen, behalve hetgeen nodig is. Ze zullen hun boezem bedekken (met hun Khimar) behalve in het gezelschap van hun echtgenoten, vaders, schoonvaders, zonen, stiefzonen, zwagers, zonen van hun broers en zussen, andere vrouwen, de mannelijke bedienden of werknemers wiens seksuele drijfveer afgenomen is, of de jonge kinderen die de puberteit nog niet bereikt hebben. En laat ze niet met de voeten op de grond slaan zodat ze zodanig beweegt dat ze bepaalde gedeeltes van haar lichaam onthult. Gij zult u allen tot God wenden, O gelovigen, opdat u mag slagen." 24:31 (vertaald vanuit de engelse versie van Rashad Khalifa) 

Hier is de versie uit een andere, Nederlandse Koran (ISBN 90 5513 2322) uitgegeven door Islam International Publications Ltd. Maar het woord "Khimar" is neergezet in plaats van "hoofddoek" zodat het vers er uitziet zoals het deed voor hun interpretatie hiervan:
 
"En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij ook hun ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij hun schoonheid niet tonen...... , en dat zij haar KHIMAR over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot,...." 24:32 (in hun versie)
 
(Zie ook het voorbeeld van de vertaling van Y. Ali op http://www.submission.org/dress.html)
"Khimar” is een Arabisch woord dat grofweg “bedekking” betekent: alles wat iets 'bedekt' is een Khimar, een jurk is een Khimar, een tafelkleed dat het blad van een tafel bedekt is een Khimar, een deken kan gebruikt worden als een Khimar, etc. Het woord KHAMRA dat voor verdovende middelen wordt gebruikt in het Arabisch, heeft dezelfde oorsprong als Khimar, omdat ze beiden iets bedekken. De Khimar bedekt (een raam, een lichaam, een tafel ...etc.) terwijl KHAMRA de geest “bedekt”. De meeste vertalers, die overduidelijk beïnvloed zijn door hadith (fabricaties), vertalen het woord als SLUIER OF HOOFDDOEK en misleiden zo de meeste mensen ertoe om te geloven dat met dit vers het bedekken van het hoofd bedoeld wordt.
 
In vers 24:31 vraagt God aan de vrouwen om hun bedekking (Khimar) (dit kan een jurk, een jas, een shirt, een blouse, een das, een sjaal....etc, zijn) te gebruiken om hun BOEZEM te bedekken, NIET hun HOOFDEN of HAREN. Als God dat had gewild dan had niets Hem ervan kunnen weerhouden om dit te gebieden. God heeft geen gebrek aan woorden. God vergeet niets. God heeft de vrouwen nooit bevolen om hun hoofden of haren te bedekken.
 
God wacht niet op een 'geleerde' om de woorden voor Hem in de juiste context te plaatsen!
Het Arabische woord voor BORST, GAYB is aanwezig in vers (24:31), maar de Arabische woorden voor HOOFD, (RAAS) of HAAR, (SHAAR) zijn NIET aanwezig in dit vers. Het gebod in dit vers is duidelijk - BEDEK JE BORST OF BORSTEN, maar de verzinsels van de 'geleerden' en de meeste vertalers zijn ook duidelijk: bedek je hoofd of haren.
 
Het laatste deel van vers 24:31 kan vertaald worden als, "En laat ze niet met de voeten op de grond slaan zodat ze zodanig beweegt dat ze bepaalde gedeeltes van haar lichaam onthult." De details van het lichaam kunnen alleen maar onthuld worden door het soort kleding dat men draagt. Niet door wat men op het hoofd draagt .

Let ook op de uitdrukking in vers 24:31,
"Ze zullen niets van hun lichaam verhullen, behalve hetgeen nodig is."
 
Deze uitdrukking is misschien onduidelijk voor velen omdat ze de genade van God niet begrijpen. Weer gebruikte God hier deze algemene term om ons de vrijheid te geven om zelf te beslissen "Wat nodig is".
Het is niet aan een 'geleerde' of een specifiek persoon om deze term te definiëren. God wil het overlaten aan iedere man of vrouw en niemand kan het hem of haar afnemen. Vrouwen die de nummer 1 basisregel volgen, namelijk die van rechtschapenheid,  zijn in staat de juiste beslissing te nemen om alleen te tonen wat nodig is.
Het woord "zeenatahunna" in dit vers verwijst naar de lichaamsdelen (schoonheid) van de vrouw die overdreven kunnen worden door de bewegingen van het lichaam tijdens het lopen, en niet naar kunstmatige versieringen (make-up, sieraden,... etc) zoals sommige mensen het interpreteren of vertalen. Aan het eind van dit vers vertelt God de vrouwen niet 'met hun voeten te slaan' en zo hun "zeenatahunna" te tonen. 'Met de voeten slaan' kan sommige delen van het lichaam benadrukken, overdrijven, of schudden waar geen nadruk op gelegd zou moeten worden. Het is belangrijk om te onthouden dat 'met de voeten slaan' dit effect niet heeft op het hoofd, het haar of het gezicht, ze maken geen deel uit van wat God in dit vers de verborgen zeena noemt.
 
Het accepteren van bevelen van iedereen behalve God is verafgoding. Zo serieus is het onderwerp van Hijab en Khimar. Vrouwen die Hijab dragen vanwege traditie of omdat ze het leuk vinden vanwege persoonlijke redenen begaan geen zonde, zolang ze weten dat het geen onderdeel is van deze perfecte religie. Diegenen die het dragen omdat ze denken dat God het geboden heeft verafgoden de 'geleerden' , omdat God dit nooit geboden heeft, de 'geleerden' wel. Deze vrouwen hebben voor henzelf een andere god gevonden dan de Ene die de Koran geopenbaard heeft, kompleet, perfect, en VOLLEDIG gedetailleerd, om hun te vertellen dat ze hun hoofd moeten bedekken om Moslim te zijn.
Verafgoding is de enigste onvergefelijke zonde, wanneer dit wordt voortgezet tot aan de dood, 4:48. 

DERDE REGEL: UW KLEDEREN VERLENGEN
De eerste regel van de KLEDINGVOORSCHRIFTEN voor Moslima’s is in vers 7:26, de tweede in vers 24:31 en de derde in vers 33:59
 
"O profeet, zeg tegen uw vrouwen, uw dochters, en de vrouwen van de gelovigen dat zij hun klederdracht zullen VERLENGEN. Zo worden ze herkend en vermijden ze beledigd te worden. God is Vergevingsgezind, Genadevol."  33:59
 
In 33:59 stelt God de andere regel vast voor het kledingvoorschriftvoor de Moslima’s tijdens het leven van de profeet.
 
Alhoewel het vers gericht is aan de profeet, wat betekent dat deze regel geldt voor de tijd van de profeet, zoals het gebod in 49:2, is de beschrijving in de geest van Islam (Onderwerping in het Nederlands), en kan het ons een hoop leren.
 
Als we dit vers beschouwen en zien hoe God de profeet z'n vrouwen, z'n dochters en de vrouwen van de gelovige vertelde om hun klederen te verlengen, dan moeten we de wijsheid van de ALWETENDE, de GENADIGE, begrijpen. In dit vers zei God OPZETTELIJK (en alle WARE gelovigen weten dat alles wat God zegt, doet of deed OPZETTELIJK is), zeg hen, hun klederen te verlengen, Hij zei nooit hoe lang  “lang” precies is. God had hun kunnen zeggen hun klederdracht tot hun enkels, kuiten of knieën te verlengen, maar HIJ DEED DIT NIET. Hij deed dit niet, UIT ZIJN GOEDHEID, niet omdat HIJ HET VERGAT omdat God niets vergeet. God wist dat we in verschillende gemeenschappen zouden wonen met verschillende culturen. En Hij staat erop dat we deze kleine details van deze kledingvoorschriften onderling uitmaken.
Het is duidelijk in bovenstaande verzen dat de KLEDINGVOORSCHRIFTEN voor de Moslima’s (Onderworpenen) volgens de Koran  duiden op rechtschapenheid en bescheidenheid. God weet dat deze bescheidenheid verschillend geïnterpreteerd zal worden in verschillende gemeenschappen en vanwege deze reden liet Hij het open voor eigen interpretatie. Beslis, na rechtschapenheid wat bescheidenheid inhoudt. Wat een vrouw in New York bescheiden noemt kan door een vrouw in Cairo, Egypte niet als zodanig worden geaccepteerd. En wat doorgaat voor bescheidenheid in Cairo kan in Saoedie Arabië niet geaccepteerd worden.

Bescheidenheid voor een vrouw die in Jidda, Saudi Arabie, woont hoeft niet het zelfde te zijn voor een vrouw die in een woestijn oase woont in hetzelfde land. Dit verschil in de manier waarop we dingen waarnemen is zeker bekend bij God, Hij heeft ons gemaakt, en heeft het ons niet moeilijk willen maken in onze religie. Hij heeft het aan ons overgelaten om te besluiten wat bescheiden is. Voor ieder persoon, bewust of niet, om één lijn te trekken en in de plaats van God conclusies te trekken over de definitie van bescheidenheid, is toegeven dat hij of zij het beter denkt te weten dan God.
God heeft het voor ons open gelaten en niemand heeft de autoriteit om dat te beperken, het onderwerp moet open voor discussie blijven. 


DE KLEDINGVOORSCHRIFTEN ONTSPANNEN:
Binnen de familiekring heeft God het niet onnodig moeilijk willen maken voor de vrouwen, en heeft hen toegestaan om hun kledingvoorschriften lichter op te vatten. Als we goed kijken naar de verzen 33:55 en 24:60 zullen we zien dat God geen details heeft gegeven over wat de lichtere opvatting inhoudt, omdat iedere situatie anders is.
 
Een vrouw mag haar kledingvoorschriften ontspannen in aanwezigheid van de 4 jarige zoon van haar broer maar niet zoveel in de aanwezigheid van zijn 16 jarige zoon.
 
"De vrouwen mogen (hun kledingvoorschriften) ontspannen in de aanwezigheid van hun vaders, hun zonen, hun broers, de zonen van hun broers en zussen, de andere vrouwen en de (vrouwelijke) bedienden. Ze zullen God vrezen. God aanschouwt alle dingen."  33:55
"De bejaarde vrouwen die niet verwachten te trouwen begaan geen zonde door hun kledingvoorschriften te ontspannen, als ze niet teveel van hun lichaam onthullen. Bescheiden te blijven is beter voor hen. God is Alhorend, Alwetend."  24:60 


KLEDINGVOORSCHRIFTEN VOOR DE MOSKEE (MASJID):
 
"O kinderen van Adam, u zal schoon en netjes gekleed naar de masjid gaan. En eet en drink gematigd; Hij houdt niet van de veelvraten."  7:31

 
LIJDEN IN DEZE RELIGIE:
God, de BARMHARTIGE, de GENADEVOLLE besloot dat diegenen die Zijn complete boek zouden verwerpen en verder gingen zoeken naar andere leidinggevende bronnen zouden lijden in dit leven en in het HIERNAMAALS, door hun eigen keuze. God maakt het de gelovigen nooit moeilijk, maar de 'geleerden' wel, ze vonden hun eigen wetten uit in hun opstand tegen God, om alles te kunnen regelen, van aan welke kant van het bed je slaapt, met welke voet je het eerste je huis in zou moeten stappen, wat te doen met een vlieg in je soep tot wat te zeggen terwijl je geslachtsgemeenschap bedrijft met je partner.
Diegenen die God geloven en geloven dat Zijn boek KOMPLEET, PERFECT EN VOLLEDIG GEDETAILLEERD is, zal het makkelijk hebben, zoals God heeft beloofd, zie 10:62-64, 16:97 terwijl diegenen die God niet konden geloven, en andere bronnen dan de Koran aangewend hebben alle moeilijkheden in dit leven en het leven wat komt, zullen hebben. In het hiernamaals zullen ze tegen God klagen, "Wij vereerden geen afgoden" maar God weet beter, Hij weet dat ze dit wel deden. Zie 6:22-24
 
"Op de dag dat we hen zullen verzamelen, vragen we de afgodendienaren, "Waar zijn de afgoden die je voor jezelf had geschapen?" Hun rampspoedige antwoord zal zijn, "Bij God onze heer, wij waren nooit afgodendienaren." Zie, hoe zij tegen zichzelf liegen, en hoe de afgoden die zij geschapen hadden, hun verlaten hebben." 6:22-24 


CONCLUSIE:
 
God, de Genadevolle, gaf ons 3 basisregels voor de kledingvoorschriften voor vrouwen in islam (onderwerping),,

 
(1) De BESTE kleding is gepaste (rechtschapen, bescheiden) kleding
(2) Wanneer je je kleedt, bedek je borst (boezem).
(3) Verleng je klederen 


Terwijl deze basisregels niet genoeg zijn voor diegenen die God niet vertrouwen, weten de WARE gelovigen dat God GENOEG is. God had ons meer details kunnen geven tot het punt van grafieken, ontwerpen en kleurindelingen, maar God, de Genadevolle, wil ons precies deze basisregels meegeven en de rest aan ons overlaten. Na deze 3 basisregels is elke vrouw zich meer bewust van haar omstandigheden en kan ze haar kleding naar haar situatie aanpassen. Iedere toevoeging aan deze basisregels in de Koran is een poging om God te verbeteren of Zijn genadige ontwerp te veranderen.
 
We zijn alleen verplicht om de regels van God te volgen, net als Zijn boodschapper deed. Vernieuwingen en verzinsels die duizenden regels aan de kledingvoorschriften van vrouwen hebben toegevoegd, zijn niet anders dan verafgoding en zouden verworpen moeten worden. 


BLIJF BIJ GOD, bij Hem zijn de winnaars.
Moge God ons zegenen met Zijn genade en Zijn leiding.

No comments:

Post a Comment