أستطيع أن أؤكد أن النقاب حق للمرأة المسلمة خصوصا إذا رأت أنه واجب عليها إذا أخذت بالرأي الذي يقول بوجوب تغطية الوجه فلا نستطيع أن نفرض عليها أن تخالف أمرا تعتقد بوجوبه شرعا، بل أرى أنها حتى لو رأت أن هذا أمر مستحب لا يجوز لنا أن نفرض عليها أن تترك أمرا مستحبا هذا يدخل في حقها الشخصي وحريتها الشخصية وحريتها الدينية، فهذا ولكن الرأي الذي أرجحه هو رأي جمهور الفقهاء أن النقاب ليس واجبا وهناك أدلة كثيرة تبين أن تغطية الوجه وهو المقصود بكلمة النقاب ليست واجبا دينيا والأدلة على ذلك كثيرة من القرآن ومن السنة النبوية
I can confirm that the right of the veil of Muslim women, especially if it considers it a duty to if they took the view that they should cover their faces, we can not assume that it believes is contrary to legally obligatory, but I think even if they felt that this was desirable, we should not impose upon desirable to leave this fall in the personal right and freedom of personal and religious freedom, but this view is the sway public opinion scholars that niqab is not obligatory and there is ample evidence shows that covering the face is meant by the veil is not a religious duty and evidence that many of the Qur'an and Sunnah.
Ik kan bevestigen dat de niqaab het recht is van de moslimvrouw. Helemaal, als zij van mening is dat het een verplichting is. Als zij de mening aanhangt dat bedekking van het gezicht een verplichting is, dan kunnen wij niet van haar verlangen dat zij dit -waarvan zij gelooft dat het een verplichting is volgens de shari`a- laat varen. Integendeel, ik ben van mening dat, zelfs al zou zij het [alleen maar] mustahab vinden, dat wij haar niet kunnen verplichten om iets mustahabs te verlaten. Dit is haar persoonlijke recht, persoonlijke vrijheid en vrijheid van godsdienst.
Maar de mening die ik prefereer is die van de meerderheid van de fuqaha; n.l. dat de niqaab niet verplicht is. Er zijn vele bewijzen (adilla) die duidelijk maken dat gezichtsbedekking, dit is wat het woord niqaab aanduidt, geen religieuze verplichting is. Er zijn hier vele bewijzen voor in de Quran en de sunna van de profeet.
Maar de mening die ik prefereer is die van de meerderheid van de fuqaha; n.l. dat de niqaab niet verplicht is. Er zijn vele bewijzen (adilla) die duidelijk maken dat gezichtsbedekking, dit is wat het woord niqaab aanduidt, geen religieuze verplichting is. Er zijn hier vele bewijzen voor in de Quran en de sunna van de profeet.
Mohu potvrdit, že právo závojem žen muslimských, zejména pokud to považuje za povinnost v případě, že se domnívala, že by měly pokrýt jejich tváře, nemůžeme předpokládat, že se domnívá, že je v rozporu s právně, ale myslím, že i když se domnívali, že to bylo žádoucí, neměli bychom vnutit vhodné nechat tento pokles osobní práva a svobody osobní a svobody náboženského vyznání, ale tento názor je houpat se veřejné mínění učenců, že niqáb není povinná a existuje dostatek důkazů o tom, že pokrývá obličej znamená závoj není náboženskou povinností, a důkazy, že mnoho z Koránu a Sunnah.
No comments:
Post a Comment